Co to jest copywriting?

Copywriting jest kreatywnym tłumaczeniem treści (wielokrotnie transkreacją tłumaczonych materiałów) pisemnych lub audiowizualnych, polegającym na tworzeniu przekazów wykorzystywanych w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych w języku docelowym. Tłumacze tego rodzaju ingerują w brzmienie i zawartość merytoryczną tłumaczonego przekazu, wielokrotnie tworzą w języku docelowym całości lub fragment tekstu od nowa.

Copywriter, znając cel i główne wytyczne dotyczące przekazu jest w stanie przygotować materiał w języku docelowym od podstaw, dlatego tego typu tłumacze są kreatywnymi i doświadczonymi specjalistami w zakresie marketingu. Copywritingiem SEO zajmują się eksperci w zakresie marketingu internetowego, którzy przed napisaniem lub modyfikacją treści przygotowują analizę zagadnień merytorycznych, dopiero na tej podstawie proponują zestaw optymalnych słów kluczowych, które zostaną wplecione w przekaz języka docelowego.

Kiedy copywriting jest potrzebny:

Tłumaczenie przy udziale copywrittera wymagane jest dla wszelkich materiałów reklamowych (spoty telewizyjne i radiowe, outdoor, prasa), materiałów promocyjnych w miejscu sprzedaży (ulotki, woblery, standy, broszury, katalogi, opakowania, etc. ), e–commerce (sklepy i strony internetowe).

Jesteś zainteresowany tłumaczeniem?
Skorzystaj z błyskawicznej wyceny!